Vodochody – kandidát na 2. medzinárodné letisko v Prahe
V Hospodářskych novinách sa nedávno objavila správa, že v pražských Letňanoch by o pár rokov mohlo začať svoju činnosť druhé medzinárodné letisko – Vodochody.
Letisko by malo slúžiť najmä pre nízkonákladové letecké spoločnosti, a tiež pre charterové lety. Ročne by tak jeho bránami mohlo prejsť až cez 3 milióny pasažierov.
Letecké spoločnosti by na tomto letisko mali mať nižšie poplatky ako v Ruzyni, čo by mohlo spôsobiť aj návrat írskeho nízkonákladového prepravcu Ryanair späť do Prahy, z ktorej prestal lietať kvôli vysokým poplatkom pred troma rokmi. Aktuálne totiž z Českej republiky prevádzkuje len zopár liniek z Brna a Ostravy.
Šéf vodochodského letiska Martin Kačur sa vyjadril, že záujem zo strany leteckých prepravcov by určite bol, zaujímajú ich najmä ceny a iné potrebné veci týkajúce sa prevádzaky, avšak všetko je podľa jeho slov len v štádiu nezáväzných rozhovorov..
Ak by v Prahe vznikli dve medzinárodné letiská, je veľký predpoklad, že konkurenčný boj o lietadlá by mohol priniesť aj zníženie poplatkov pre prepravcov a tým aj lacnejšie letenky pre cestujúcich.
Hoci je modernizácia vodochodského letiska naplánovaná už niekoľko rokov, v ceste jej realizácie stoja protesty okolitých obcí a byrokratické rokovania. Predstavitelia Stredočeského kraja majú voči vzniku nového letiska tiež svoje výhrady.
23. júla sa na Letňanskom výstavisku mali zísť stovky ľudí a diskutovať o oponentskom posudku, ktorý by po splnení niektorých podmienok mohol dopomôcť vzniku letiska. Keďže na jeho základe a tiež na základe verejného prerokovania následne rozhodne o osude letiska ministerstvo životného prostredia. Ak by návrh schválilo, investičná skupina Penta môže v projekte pokračovať.
Ani po tomto ešte nemá letisko celkom vyhraté, dôležité bude územné a stavebné konanie, ak by všetko šlo hladko, letisko môžu otvoriť tak o tri roky.
Doteraz v ňom sídli výrobný podnik Aero a koná sa tu inštruktáž pilotov. Vďaka tomu má letisko stále všetky potrebné licencie a svoj personál.
Aj v súčasnosti ho pre privátne lety využívajú biznismeni, ktorí sme prilietavajú inkognito alebo iné známe osobnosti, ktoré si neželajú byť videné. Prevádzka letiska však nepokryje ani náklady a letisko je každý rok v strate cca 30 mil. českých korún.
Podobné články
- 29.10.2020
- Ďalšia redukcia letov na bratislavskom leti ...
- 3567 prečítaní
- 26.03.2020
- Cestovanie a koronavírus: Čo na to európske ...
- 4742 prečítaní
- 12.12.2019
- Obrovský januárový výpredaj leteniek od Rya ...
- 4520 prečítaní
- 07.11.2019
- Obrovský výpredaj od Ryanairu! Letenky od 1 ...
- 4342 prečítaní
- 22.07.2019
- Chystáte sa na Sardíniu? Z Bratislavy môžet ...
- 4577 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 292137 prečítaní
- 22.05.2014
- Viete, aké rozmery má mať vaša batožina? ...
- 155714 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 127811 prečítaní
- 16.07.2010
- Ryanair a jeho postup na online check-in ...
- 78000 prečítaní
- 08.12.2010
- Na cestovanie po EÚ stačí občiansky preukaz ...
- 75887 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 99 prečítaní
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 85 prečítaní
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 84 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 81 prečítaní
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 77 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 442 prečítaní
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 412 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 402 prečítaní
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 381 prečítaní
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 262 prečítaní